mandag 20. april 2009

verdihandel

På Lørdagen var det en hyggelig eldre dame som var innom jobben for å handle litt. Jeg var i mitt sjarmerende jeg, så vi kom i prat. Det viste seg at hun var særdeles opptatt av aksjehandel, og hadde nå tjent ca 4 millioner på sin lille fritidssyssel. Hun anbefalte meg en aksje som jeg burde handle. Hun forklarte at den mest sansynlig ville få et fall i dag - så jeg burde slå til i dag. Det var min store plan å gjøre nettopp det. Men det viser seg at minstehandelen er 200 aksjer. Siden aksjekursen i skrivende stund er på 48,- vil det bli bortimot 10.000,-, så jeg må nok droppe det. Uansett så skal jeg følge spent med.

Aksjekursen fikk faktisk et fall i dag, men er nå på vei opp...

3 kommentarer:

Anna sa...

Hahahaha. Holder faktisk på jeg og, på oppfordring av han Skomsøy, og statoil har faktisk gitt meg en sum ikke helt uten betydning. Kjempegøy! Det trodde du ikke om meg, hæææ?

Danjel sa...

Haha, kult ;)

Lise sa...

aldri sett tove?
tove-karin, da? ALLE har det.